Daca tot am ajuns la Bucuresti in w-end, duminica am mers la Clinceni. In vreme ce masinile se ingramadeau pe marginea drumului de acces spre aerodrom, o Extra mi-a tinut, pret de o secunda, umbra. Era George Rotaru cu YR-EWA, decola pentru un solo. Pana am ajuns eu in public, a si aterizat. Ca de obicei, directorul AR, Constantin Voicu, a comentat evolutiile de la verticala, spunand si ca unii din piloti sunt inca necasatoriti, ca altii au iesit la pensie cu un venit substantial si alte chestiuni cu care ne-a obisnuit pe la celelalte mitinguri aeriene. Memorabila ramane descrierea facuta, anul trecut, unuia dintre piloti, Toganel Stefan aka Togo: „sex-simbolul aviatiei romanesti” :). Mitingul de la Clinceni a fost ok, desi ma asteptam la ceva mai spectaculos, ca doar a fost Ziua Aviatiei. Au lipsit YAK-urile 52; la partea fara motor a zburat un IAR-35, desi speram sa vad si o formatie de doua planoare la acrobatie; formatia de patru Extra a fost, pana la urma, doar de trei, pentru ca avionul lui Goger n-a pornit. Programele solo au dovedit, inca o data, ca pilotii acrobati stiu sa faca spectacol. Membrii Hawks of Romania s-au dat peste cap – putin cam sus, dupa parerea mea… – pana am ametit, invaluind in dare intense de fum publicul venit in numar mare la eveniment. FIecare „soim” a avut cate un solo fain, dar mi-a sarit in ochi, din nou, Misu (o fi vreun nume predestinat, din generatia veche de acrobati facea parte un pilot foarte talentat, Vlad Borzea, caruia i se spunea Misu Kamikaze, si care ne lasa cu gurile cascate pe la mitinguri), ale carui evolutii sunt din ce in ce mai spectaculoase. Dupa solo-uri, au urmat celula – Misu Tone si George Rotaru – si zborul in formatie de trei – celula + Catalin Prunariu. Mitingul a fost concentrat in jurul evolutiilor enumerate mai sus, iar parasutistii, numerele de acrobatie cu planorul si cu Zlin-ul, zborurile Cessnei, al IAR-46 si al girocopterului au intregit evenimentul. Partea care mi-a placut a fost tombola organizata de AR in colaborare cu aviatia privata, prin care se puneau la bataie zboruri cu diferite tipuri de aeronave. S-au facut si cateva salturi in tandem, de la 4000 m, pasagerii fiind alesi tot din public.
A fost frumos, dar am senzatia ca a lipsit ceva. Ori mi-am pierdut entuziasmul, ori AR a organizat si mitinguri mai reusite.
Cam asta a fost:


