via Iuliana
Cam pe la începutul acestui an, pe principalul boulevard din Santa Monica, statul California, a apărut un billboard de la Audi, cu un provocator slogan către un concurent supărat:
“Your move, BMW”
Răspunsul celor de la BMW nu s-a lăsat prea mult așteptat. Pe partea cealaltă a bulevardului, în foarte scurt timp, a răsărit un billboard:
Cum a început, de fapt?
Era prin 2006, când cei de la BMW au afișat următorul afiș:
PR-iștilor de la Audi nu le-a trebuit prea mult timp să inventeze un răspuns, așa că, la scurt timp, a apărut în ziare următoarea reclamă:
Poate că s-ar fi terminat așa dacă nu ar fi apărut Subaru care, judecând după aparențe, a dorit să atragă atenția asupra sa:
După aceasta, se putea aștepta ca și alți producători să se arunce în “acțiune”. Însă, totul a fost oprit de o reclamă:
Ha ha! Pe primele doua le stiam de ceva vreme, nu stiam de replicile Subaru si Bentley. Raspunsul Bentley mi se pare foarte tare :))
Of.. Ma asteptam ca Bentley sa puna un motoras la canapea.. Dar.. nu e niciodata prea tarziu 🙂
Anca, toata campania asta a fost posibila gratie unei facilitati oferite de legislatia americana in domeniul publicitatii: acolo, spre deosebire de UE si, desigur, Romania, este posibila publicitatea comparativa sub orice forma. La noi nu. Iti dai seama ce ar iesi p’acilea daca ar fi posibila o astfel de abordare? Vorba aia, suntem un popor pasnic… 🙂 Si (h)ospitalier…
Asta pentru ca americanii au auzit de piramida lui Maslow si, mai important de atat, o si folosesc atunci cand definesc nevoile unui public. Noi, din pacate, mai avem de studiat…
Nu stiu daca au azuit de ea chiar toti americanii, insa cu siguranta o performeaza zi de zi 🙂